סיום מספר 7 - הספירלה

סיום הספר – ניסיון מספר 7
25.8.2006

הספירלה
הרבה מהסרטים האמריקאיים נגמרים בסוף טוב, משהו שממשיך את החשיבה הפנטסטית של הילדים, אודות המלך והמלכה שחיו באושר ועושר עד היום הזה.
לצערי, כאקסיסטנציאליסט מוצהר, אני מתקשה להציג את סיפורי כסיפור הצלחה שבו מובטח עתיד ורוד.
החשיפה לתיאורית הכאוס, לימדה אותי ביתר שאת אודות חוסר הוודאות בנוגע לעתידנו ומסארטר למדתי אודות הצורך "לירקוד על פי תהום".
בספר הזכרונות של קארל גוסטב יונג "חלומות, זכרונות ומחשבות" הוא מקדים ואומר, כי האופן בו הוא מספר את סיפור חייו הוא מתוך ראייתו הסובייקטיבית ואיננו מתחייב שכך גם רואים היתר את העובדות האובייקטיביות.
הפעם הראשונה, בה חשבתי שאני עומד לסיים את הספר, הייתה עם קבלתי את הפרויקט שנראה באותם ימים פסגת ההצלחה שלי בתחום - הקמת מסלול לטיפול בלקויות למידה.
שנת 2003, כאשר היה נראה שהפסגה נכבשה.
אולם כשהגעתי לפסגה ההיא, מצאתי שקר וקודר שם - המסלול שנפתח, היה בנוי כולו על הונאה, לא ניתן היה באותם ימים לקבל הכרה של אף אחד מהגופים - היות ותרם הוגדר המקצוע "מטפל בלקויות למידה".
לא הצלחתי ליהנות מהמעמד המפוקפק של "המנהל האקדמי של המסלול לטיפול בלקויות למידה", היות שכבר ביום הפתיחה הסתכסכתי עם המנהלת, אשר ניסתה למנוע ממני לשתף את הסטודנטים שרומו.
היושרה המקצועית שלי לא אפשרה לי להמשיך בתפקיד ובין רגע נעלמה אותה פסגה כלא הייתה.
הסיפור כולו אם כן, מופיע כפי שהוא מוסרט על המסך הפנימי שלי, אותו מסך שבו הנפש מקרינה עליו את המאורעות הנתפסים על ידי חושינו, אולם אין זה מידע שניתן לבחון אותו במעבדה כלשהי ולהוכיח את תקפותו.
אני מאוד מקווה שבסיפורי את סיפור חיי כפי שהצגתי כאן, הוצגה מורכבותה של לקות הלמידה דרך לימוד המקרה ואצטער מאוד לגלות אם יבוצע שימוש כלשהו של פישוט יתר במקרה.
מקרים דומים, תוארו לא פעם כתיאורי הצלחה בזכות קסם בודד, כך למשל פותחה אחת השיטות שזכתה לכותרות בעיתונים בישראל, מתוך תיאור של נער שכמוני התמודד עם מוטיב מסוים מתוך לקות הלמידה על ידיד הגלישה.
הפשטות שבה לקחו אלמנט אחד, שהוא התנועה הספיראלית, השמיניות והפכו אותה למטה קסמים שבו ניתן להכות את הדיסלקציה חרא לי מאוד.
מספר הקוסמים שמבטיחים היום תרופת פלא ללקות הלמידה הולך ומצטבר, האחד מבטיח באמצעות השמעת קולות, השני משחקים בפלסטלינה, תרגילים גופניים כאלו ואחרים ועוד.

כל ההיבטים בהם למדתי לשפר את עצמי, הם חלקים שונים של אותה תמונה, הטיפול הפסיכולוגי, המיומנויות המוטוריות, משקפי המיקוד, לימוד אסטרטגיות הלמידה,  ההתפתחות באמצעות הציור, שילוב המחשב, הדיבייט, כמו גם כל הצלחה או כישלון בהם התנסיתי - הכול יחד הוביל אותי למקום בו אני מצוי כיום, אף לא אחד מהם יכול לשמש כשינוי הבלעדי האחראי למעבר מהיותי ילד לקוי למידה - לעבר מקומי כיום כ"דיסלקט מפוצה".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איפה ההורים שלנו

החלמה – הילד הדחוי

חלק שני של הספר - פרק ראשון - התיקון